Dlaczego powinno się tworzyć profesjonalne ekspozycje w sklepie?

Sposób prezentowania towarów na sklepowych półkach zawsze powinien być przemyślany. Przypadkowe układanie rzeczy na sprzedaż sprawia, że zainteresowanie nimi jest niewielkie. Serwis półkowy i merchandising są skutecznym sposobem, by rozwiązać ten problem. Dlaczego warto skorzystać z obu usług i tworzyć profesjonalne ekspozycje w sklepie?

Czy jest serwis półkowy i merchandising?

Serwis półkowy i merchandising to usługi marketingowe, które polegają na poprawie ekspozycji w sklepie i jej planowaniu z uwzględnieniem nawyków zakupowych klientów i czynników psychologicznych. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu towarów na półkach klienci chętniej je wybierają. Dodatkowo towary ustawia się w sposób ułatwiający poruszanie się po sklepie i zgodny ze ścieżką zakupową. W ten sposób wzbudza się zainteresowanie klientów towarem i zachęca się ich do wybierania konkretnych produktów.

Merchandising to usługa realizowana przez zewnętrzną firmę. Jej pracownicy planują, w jaki sposób optymalnie rozstawić towary w sklepie, by zwiększyć obrót. W ramach usługi zewnętrzna firma obserwuje efekty wprowadzenia zmian w ekspozycji towarów i w razie potrzeby dokonuje modyfikacji, by lepiej odpowiedzieć na przyzwyczajenia i potrzeby klientów. Doświadczony zespół zajmujący się merchandisingiem i serwisem półkowym dba również o prognozowanie zmian zachowania klientów i budowę silnej, rozpoznawalnej marki. Dzięki temu poprawia się wrażenia klientów z zakupów w sklepie i szybko reaguje się na kryzysy.

Jakie są korzyści z tworzenia profesjonalnych ekspozycji w sklepie?

Ekspozycje towarów przygotowywane przez profesjonalną firmę podnoszą zyski ze sprzedaży. Odpowiednie rozstawienie towarów na półkach i na powierzchni sklepu zachęca klientów do wybierania większej liczby produktów. Dodatkowo klienci chętniej wracają do sklepu po kolejne zakupy. Dzięki temu zyski stabilizują się na wyższym poziomie i są bardziej odporne na okresowe spadki zainteresowania danymi produktami.

Stworzenie profesjonalnej ekspozycji w sklepie to także sposób na budowanie spójnego wizerunku marki. Zewnętrzna firma dba, by produkty ekspozycyjne prezentowały się tak samo we wszystkich sklepach należących do sieci. Dzięki temu klienci wiedzą, jakie produkty czekają na nich w danym sklepie i gdzie ich szukać. Ponadto poprawia się rozpoznawalność marki i zaufanie do jej spójnej oferty. Wysoka rozpoznawalność przekłada się na łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów i podnoszenie poziomu lojalności wśród dotychczasowych odbiorców.