Proces tworzenia nazw marki

 

Tworzenie nazw marek to złożony proces. Myśląc o nazwaniu nowego produktu lub usługi, należy wziąć pod uwagę wiele czynników: co dobrze brzmi, co pasuje do tożsamości marki, jak silna jest marka, jak brzmi w innych językach (tłumaczenia).

Możliwości tworzenia nazw marek

To tylko niektóre z rzeczy, które należy rozważyć podczas tworzenia nazwy marki. Proces rozpoczyna się od burzy mózgów i zawężenia opcji, następnie przechodzi do strategii nazewnictwa, testowania i kwestii prawnych przed ostatecznym podjęciem decyzji. Celem tego procesu jest stworzenie nazwy, która będzie zapamiętywalna i łatwa do wymówienia, a jednocześnie będzie pasowała do ogólnej strategii marki firmy.

Zapewnienie prawidłowego tworzenia nazw marek

Jak upewnić się, że nazwa marki jest unikalna? To może być trudny obszar. Jeśli ma się pomysł na biznes, jest prawdopodobne, że ktoś inny pomyślał o tym samym. Każdy krok jest ważny i pomaga zapewnić, że wszystkie opcje są rozważane przed podjęciem ostatecznej decyzji. Proces ten często nazywany jest „namingiem”, choć trafniej jest myśleć o nim jako o namingu marki. Celem namingu marki jest stworzenie nazwy, która będzie współbrzmieć z klientami i pomoże im zrozumieć, co robi produkt lub usługa. Ważne jest, aby poświęcić czas na rozważenie wszystkich opcji przed podjęciem decyzji. Dobra nazwa marki powinna zapadać w pamięć, być łatwa do przeliterowania i wymówienia, a także powinna być w stanie stać samodzielnie bez żadnych dodatkowych informacji. Należy zastanowić się, jak opisać firmę w jednym lub dwóch słowach, a następnie pomyśleć, jak te słowa wyglądałyby na znaku lub banerze.

Pomysł na tworzenie nazw marki

Proces tworzenia nazwy marki jest podobny do procesu pisania książki lub scenariusza. Potrzeba pomysłu, a następnie go rozwinąć w coś, co zaangażuje publiczność. W tym przypadku jednak publicznością nie są ludzie w ogóle, ale potencjalni klienci, którzy są zainteresowani tym, co robi firma. Istnieje jednak kilka kroków, które powinno się podjąć, zanim jeszcze zacznie się zajmować się brand namingiem. Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że nazwa jest dostępna. Można to zrobić, sprawdzając w dziale prawnym firmy lub wynajmując prawnika ds. znaków towarowych, który przeprowadzi wyszukiwanie w imieniu. Dzięki temu ma się pewność, że nikt inny nie zastrzegł już nazwy marki lub nie zarejestrował jej jako części własnej tożsamości biznesowej.