Najważniejsze tworzenie nazwy marki

 

Nazwy marek to pierwsze i być może najważniejsze słowa, jakie klienci usłyszą o firmie. Powinny one przekazywać esencję tego, kim jesteś i co czyni markę innym. Nie zawsze jest to łatwe, ale nazwanie firmy może być zabawą i satysfakcjonującym doświadczeniem, jeśli znasz wszystkie kroki potrzebne do stworzenia wspaniałej nazwy.

Zapamiętywalne tworzenie nazw marki

Nadanie nazwy firmie jest jak nadanie imienia dziecku. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie kiedykolwiek się zrobi i może mieć trwały wpływ na markę. Wspaniała nazwa jest zapamiętywalna, unikalna, łatwa do przeliterowania i wymówienia, przywołuje na myśl to, co oferuje produkt lub usługa, a przede wszystkim przekazuje emocjonalną więź z klientami. Tworzenie nazw marek swojej firmie jest kluczowym krokiem w budowaniu marki.

Przyjemność z tworzenia nazwy marki

Może to być jedna z najprzyjemniejszych części tworzenia biznesu, ale jest też taka, na którą wielu nowych przedsiębiorców nie poświęca wystarczająco dużo czasu. Pierwszym krokiem jest wymyślenie listy potencjalnych nazw. Najlepiej mieć co najmniej 100 nazw lub więcej, dzięki czemu będzie się mieć pewność, że znajdziesz tę właściwą. Następnie zawęź swoją listę, wybierając tylko słowa, które są łatwe do przeliterowania i zapamiętania. Następnie należy poświęcić trochę czasu na podjęcie decyzji, czy się chce, aby nazwa marki brzmiała jak ludzkie słowo, czy jak coś zupełnie innego. Aby stworzyć nazwę marki, musisz najpierw określić, co czyni firmę wyjątkową.

Wybierając nazwę marki podczas tworzenia

Wybierając nazwę, należy starać się unikać używania słów, które są zbyt podobne do innych marek. Na przykład, jeśli zakłada się sklep internetowy z butami damskimi, nie chce się, aby nazwa marki była tak bliska nazwie innej firmy, że klienci będą zdezorientowani. Najlepsze marki to takie, które mają za sobą jakąś historię. Można myśleć o swojej marce jak o osobie, a następnie nadać jej nazwę, która odzwierciedla jej osobowość. Następnie wybierać słowa, które opisują to, co się czuje o swojej firmie i rzeczach, które robi. Aby stworzyć zapadającą w pamięć, unikalną i łatwą w pisowni nazwę marki, można:

-Użyć kombinacji słów, które mają znaczenie.

-Wybierać nazwę, która jest krótka i łatwa do wymówienia.

-Sprawdzić, czy domena jest dostępna i czy nie jest już zajęta przez inną markę.

-Wybierz nazwę, która odzwierciedla cel i osobowość firmy.